Boxnings Gala

Japp, det var jag på i går =P
Hade noll koll på att det var en Gala, och inte vilken gala som, utan det var den första på ett drygt decennium!

Började kvällen på Big Bang i Oskarshamn för att käka med Söders gäng. Åt en god lax toast med pommes till. Gott var det =) fast det dröjde så vi fick jaga dem lite eftersom vi skulle vidare.
 
Sedan bar det iväg till Sporthallen. =) Gamla minnen... (är uppvuxen i det området och hade sporthallen som tillhåll mellan allt stall )



Det började med minstingarna, rätt sött faktiskt och slutade med de stora grabbarna och blodet flödade =o

Sedan hade vi lite roligt åt att det verkligen är en lättklädd liten tös som spinger runt i ringen med en rond 2 eller rond 3 skylt =)


I brist på att vi ej begrep när poängen tilldelades så roade vi oss åt andra saker vi såg ;)
Tex mellan ronderna drar tränaren tag i brallan på boxaren och bokstavligen luftar juvelerna med en viftande handduk!
Haha varför? vi kom på den briljanta iden att det måste vara för att få syre till det berömda huvudet grabbarna brukar tänka med ;)

Skämt åsido så var det en trevlig kväll och faktiskt så kom tävlingsandan i oss fram så vi tjoade och hejade på. Hade lite svårt att veta om jag skulle heja på röd eller blå gubbe bara (eller tjej =) var faktiskt några med) För det följde ej mönstret... blå boxhandskar kunde ha röd hjälm och tvärt om =/ blev väldigt virrigt ibland ;)
Tyvärr hade Oskarshamns boxarna lite oflyt under kvällen men en seger blev det tillslut =) Danskar var det gott om också...Mycket grötig påhejning hördes...

------------------------

Har redan varit i stallet och släppt ut och fixat där, får se om ridningen hinns med, hoppas det. I går red jag iaf och hon kändes fin =) Jag får tänka att jag ej ska bli hängande i inner (Höger) för det blir bara kamp så fram med finkänsligheten =P

Får så attans ont i höger överarm när jag rider =( känns som all kraft bara sinar och det värker ist även om jag ej "hänger" ;) Kan vara dags att fixa massage till mig själv! Har nog en hel del som behöver knådas till för att fungera... 

nähä dags att se till att familjen vaknar till liv!
Julhandel, klappar och mat står på dagordningen idag.

Kram och go


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0