Dagen efter..

Lucia...
Ja, då var det över också. I år hann vi knappast med att det var Lucia. Men Lussebullar har vi ;) Det var jobb hela dagen och pållan efter det så Lucia sågs bara i förbifarten hos oss =)

Jobb idag med men hann rida pållan en stund. Ska bli skönt med lite ledigt så jag kan ta tag i ridningen och ta mig upp till ridhuset så det blir lite ordning på allt.



Spöken... Finns dom???

Ja, man kan ju undra!
Satt med Sebbe och tittade på tv sent i går kväll. Gubben ej hemma och Vickan sov. Både Sebbe och jag reagerade på ett långdraget högt knirrande. Lät som ytterdörren. Tittade på varandra och frågade samtidigt - Är hunden ute?
 Öhh näe han sov bakom min fåtölj!
Vi går båda runt och kollar dörrarna. Tom ner ikällaren, men allt är som det ska!
Sätter oss lite förbryllade och tittar klart på programmet.
När jag sedan ska lägga mig så brukar jag alltid vända på kudden, dels för att det blir bättre stöd för nacken och dels för den är sval och go då. Gör samma procedur i går.
 Men!
 När jag lägger ner kinden på kudden så är den jummen! Lyfter huvudet och drar med handen över kudden och den är varm i en cirkel på mitten!
Jag kände under gubbens kudde men det var svalt där!

Kan säga att jag hade tänt en stund tills jag hade samlat mina tankar lite...

Sedan avgorde jag att eftersom Digger låg helt nöjd i husses säng (Gubben hade ej kommit hem då) så var det nog snälla spöken. Så jag sa godnatt till dem och sov som en stock hela natten =/

Kan det vara denne stilige man, som visade sig när vi rollade köket =P

 
Jaa vad säger ni?

Kram och go


Kommentarer
Postat av: Nina

Klart det är ett snällt spöke :)

Kram

2010-12-15 @ 09:24:52
URL: http://lifeofninux.blogspot.com
Postat av: Åsa

Även ett spöke kan behöva vila lite;) Kanske va en liten husmus som gasat runt i kudden..Ljudet tror jag nog du kan koppla av,här har det varit en massa märkliga ljud nu när det har blåst och oxå skiftat mellan plus o minus grader. Eller har väl jag oxå hela kåken full med spökisar,men det gör inget..dom är välkomna dom me,kul me lite sällskap;)Fika innan jul e inte å tänka på va?...Snakne de mitt i allt tumult som råder <3

2010-12-15 @ 12:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0