Jahop

Då sitter jag här och är julledig förutom Boråsresan på sön kväll till tis kväll då. Men den räknas inte riktigt som jobb. Hade en skön morgon när jag hör jobbmobilen ringa i mitt hus! Haha julledig va? ;)
Jaja nu är jag julledig =)

Jobbade sista passet i går, en heldag. Hade också ännu mer staketlagning igår kväll! Jo, nu var det Ricky som lyckats...
Säger bara det att ska det nu knäckas stolpar osv så är det en bra vinter för det.... ingen tjäle i backen =)  om jag nu ska se det positivt ;)

Ricky och jag förra vintern 23/12


Var snabb att åka till stallet så jag kom upp till ridhuset på fm innan tråkvädret de varnat för kommer.
Hade ridhuset för mig själv idag =)
Bra, då finns det utrymme för Ricky när hon nu inte var i sin bästa form ;)
De sista veckorna med tråkväder och mycket jobb har gjort att det är lite att jobba på igen =/
Men det kunde vart mycket värre =) hon var faktiskt riktigt duktig. Pigg och vaken men inte stressad, det är bra med tanke på att det är Ricky och att vi inte vart uppe i ridhuset på ett par veckor!
Allt satt där det skulle, alla knappar funkade så jag tog inget hårdpass utan ett gopass ist. Bra för pållans huvud =)



Hem för att ta en promenad med Digger. Jag komprimerar mitt liv så iförd stallkläder travade runt med hunden i byn =) inte första gången hihi de är vana =P



Håller på att få igång en brasa i kaminen, det var tjurigt! Nu har det tagit sig men det tog tiid. Ska fixa sådana fusk tändpåsar tror jag minsann...

Tror tom att jag ska vila på soffan en stund idag =) Får man när man har julledigt =) Njuta av fina julgranen som Vickan med kompis fixade härom kvällen =)

Julklapparna ska inhandlas också men det blir lördagens uppgift. Ska skriva en lista så jag ej behöver virra runt mer än nödvändigt =)

Ska också köpa mig ett par riktigt varma skor då med. Nu går jag med plastpåse i min vänstra dojja! Lite kallt av snön som läcker in underifån nu! Men det blir varmt efter en stund och tätt! i påsen =)

Ha det bäst <3


Kommentarer
Postat av: Liza

Har Digger skaffat tomteskägg på senaste;)?

2010-12-16 @ 17:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0