typ snö!

Överallt  är det snö! Mycket snö =/

Resan till Borås blev inställd vilket känns jätte skönt. Var inte ett dugg sugen på att vara på vägarna mer än nödvändigt i dag. Hörde även gubben säga i telefonen att han tyckte det var skönt att ha mig hemma ;) Jag väljer att tolka det som att han är rädd om mig, eftersom det är han som vill stå i köket och det är inte så mycket mer som ska styras med ;)


Bara att skotta fram bilen var ett tråkgöra. Men pållarna ska ha mat och bekväm som jag är så skottar jag hellre än att gå dit. Fick skotta även där! Så nu vill jag inte skotta mer =/

Fick också slå i staketstolpe i dag igen. Tror det är så surt i backen så de släpper för minsta lilla. Fick också höja tråden igen!



Tänkte att jag skulle prova att rida mot skogen men det är alldeles för mycket snö för lilla Rickan =( En bra bit över knän och haser! Blev liten sväng i hagen igen. Bättre än inget alls.

Transporten står i Kalmar och "tinar lite" och skulle komma hem på tisdag kväll. Jag skulle ju ej vara hemma =/ Får väl se om jag får hämta den eller om jag väntar på den. De är ovärderlig i dessa snötider.


---------------------

Gårdagens julhandling är ett kapitel för sig =)
För det första hade ju en vattenledning gått sönder så hela Kalmar var utan vatten! Vad gör det då? Jo, toaletter funkade inte, kaffe gick ej att brygga och affärer stängde för de kunde ej garantera säkerhet för att sprinklersystemen inte fungerade...

Haha vi fick faktiskt kaffe men det var bara att knipa tills vi kom hem ang toa alltså ;) Vi klarade oss också från stängda affärer.

Men jag tror inte män och kvinnor ska utöva julhandel ihop...
Det blir så fruktansvärt effektivt när gubben ska handla! Jag vill klämma känna och fundera men nee då! Det gick utav bara den i butikerna tills vi kom till hamnkafet då gick luften ur gubben medans jag kände att tiden slösades...

Ha ha väl hemma höll han på att begära skiljsmässa pga ett ruttet päron =P

Men som sagt jag tror på vad han sa i telefonen när jag tjuvlyssnade ;)


Kram och go so long


Kommentarer
Postat av: Marita

Hahahaha, det där med manligt o kvinnligt är spännande=)

Jo det var lite diskussioner här med om resan, alternativa körvägar till Borås. Bäst att köra över Växjö, sa gubben, då slipper ni nog det mesta av snöandet. Men som sagt, skönt att slippa åka.

Nu kan man gå o dra benen efter sig och göra lite vad man känner för dessa dagar=)

kram

2010-12-20 @ 08:14:28
Postat av: Åsa

Julefriden e på ingång hör ja...Kramis

2010-12-21 @ 12:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0