en sådär dag...

Efter att tillbringat natt-timmen mellan 1 och 2 att jaga råtta i sovrummet! så är jag inte på topp idag =/ Har inte varit helt på topp på ett bra tag nu. Det är så tröttsamt... men jag ska nog ha vett att inte klaga så mycket ;) men liiite klagar jag iaf ;)

Har fixat en läkartid ang hela baletten med allergi, astma, täppt näsa, ont i nacke och axlar, yrsel och annat skit som tröttar ut mig. Men gissar att det blir som vanligt att jag bara känner mig dum som kommit dit och gnällt, för nog är jag väl frisk?! 

----------------

Ang rått-jakt så gjorde vi nästan en repris på jakten för ca tio år sedan ;)
Har inte haft besök av dessa varelser på några år i huset. Bilen däremot har de hittat in i! Men i natt så hörde jag det igenkännliga ljudet av en råtta, njae eller mus då.
Upp och leta fällor. Hittade inte en enda! Typiskt... Gubben var bergsäker på att jag inbillat mig =S men ikke, han såg den tillslut =O
I brist på fällor så kan man ju använda luftp*****!!! Uärk!!! Men den smet, jag kom tillslut på att jag hade en fälla i bilen =)

Råttan är tagen =D

Det som var för tio år sedan var just detta med luftp***** och ficklampa!
Gubben - Lys på den då!
Jag - Gör ju det!
Gubben - Du måste ju titta! Den flyttar ju sig!
Haha usch och blä =P

------------------------------ 

Hade pållarna i morse men åkte hem och la mig igen och sov =)

Har nu fixat höga staket och förhoppningsvis så får den pållen som försöker sticka över näsan sig en stöt! Skönt att fått ihop dem som vi ska ha dem nu. Skönt också att lille Elton var pigg i dag. Han hade lite kolik i går och orolig blir man fast det inte ens egen pålle.

Ricky får ledigt idag med, tror hon har att göra med att hitta sin plats i flocken nu ;)
Men hon är lite rolig för när de andra går upp i skogen så dammsuger hon vartenda litet höstrå  som finns kvar =P Ricky i ett nötskal...

En sak till som visar vad mat betyder för henne är att när hon fick stå en stund i Eltons box härom dagen och efter att ha dammsugit åt honom så städade hon krubban sedan vattenhinken! Det fanns ju lite pelletsrester kvar på botten av hinken.
Vad gör Ricky? Jo, hon dyker ner med hela mulen och näsborrarna! Vattnet gick till ganascherna på henne! Hon dök gång på gång och ruska på mulen i hinken, upp ur vattnet för att andas och sedan ner igen !!!!
Kan man annat än att älska den pållan <3




Igår var Vickan och jag en sväng på stan igen =)
Vi har så mysigt när vi är iväg. Lite rea-fynd blev det och McD. 

------------------

Lille Digger <3



Kram och go


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0