Sol i sinnet ?

Vilken härlig dag det varit idag =)

Kanske inte på morgonen! iofs sådär kvart i åtta!!

Telefonen ringde och väckte mig och när jag väl flugit (stapplat) upp för trappan med andan i halsen och med tankar som flög runt att vad har hänt med hästarna nu! var det "bara" jobbet som behövde mig... Phuu
Jag fick vara redo att gå in på em, jag var upptagen på fm.
Så är det ibland, för man måste få vara sjuk. Men vore kanon om man kunde köpa vikarier, som bara fungerar, på loppis eller nåt ;)

Slapp sedan att gå in så min dag blev ledig och solig =)

Det var hopsläppsdags i dag. Ett av tre som väntat =/ Gillar inte, men ett måste för att allt ska fungera. Detta släpp var jag inte så orolig för. Nina och Ricky har ju gått ihop hur länge som helst innan Nina skadade sig så det borde verkligen bara klaffa. Men det har man ju tyckt förr och haft fel =S

Men vilka pinglor =) Phuu...
Hö ut först, sedan Ricky som vi vet går till höhögen sedan Nina som går efter Ricky lägger bak öronen och nickar åt Ricky att flytta sig. Klart =D
Haha såå skönt.
Men det är släppen som kommer som styr till att i magen på mig =/

I mån ska Nina och Exotic få träffas sedan måste Ricky och Exotic gå. Vill inte ha hysteri i hagen så sen har vi gjort vad vi kan.
Ska bli så skönt när veckan är över och allt förhoppningsvis fungerat som vi vill. Tre hästar i varsin hage ute från morgon till kväll =D

Maddan och jag snurrade isolatorer så fingrarna domnade, höjde trådarna så inga framben ska kroka i och nu är det så pass högt så de ej kan nå varandra utan att få en stöt på halsen. Gott att det är klart. Va helt ok att styra med i detta väder som var =)

Ricky blev nöjd med ny hage, gick runt och nosade så hon till och med glömde äta ur höhögen =)



Så här lugnt var det...

 



Maria-träningar är på gång om några veckor =)
Ska bli kul att komma igång igen. Har lite att ta igen =/

------------------------

Diggers glucosamin/omega-tabletter tog slut vid Nyår och han har varit utan i fyra dagar och i dag är han halt! Kan det verkligen vara så? Blir knäpp på detta... Men jag vet ju sedan Fia vad glucosamin kan göra för underverk. Men detta känns inte riktigt rätt... Får jaga rätt på Aktiv Hund och se om hältan försvinner igen. Kanske ett snack med Läckeby också...

-------------------------

Januari...rätt sida av vinterhalvåret =)
Nu blir det bara ljusare och ljusare och även om det kommer mer snö, vilket det så klart kommer, så finns det hopp om våren =D

Har en hel hoper födelsedagar nu i januari också =)
 Alltid lika gott att träffas. <3


Nähe mer en annan gång =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0